Geçmişten-günümüze ve gelecekte bilgisayarlar

   Teknolojide ki gelişme,özellikle bilgisayarlar ve telefonlar da meydana gelen gelişme üzerinde düşüncelerimi paylaşmak istiyorum. Nerden nereye geldik nereye gidiyoruz, gibi soruları kendi kendime sorup cevaplamak istedim:) Uzun bir yazı olabilir.Çünkü planlamadan yazıyorum, hatalarım olabilir,çünkü aklıma geleni yazacağım:)
   İlk bilgisayarın nasıl bir şey olduğunu hiç merak ettiniz mi? Bilgisayarın adı ENIAC'tı,1946 yılında kullanılmaya başlandı ve tam 30 ton ağırlığındaydı. Türkiye de ki ilk bilgisayar ise, siyah-beyaz tv ekranının bilgisayara dönüştürülmesiyle elde edilmişti. Tüm bilgisayar kullanıcıları Windows'un ne olduğunu bilir.İlk windows sürümü Windows 3 adı ile 1990 da sürüldü piyasaya. Şimdilerde Windows 8'i büyük bir sabırsızlıkla bekliyoruz! Günümüze kadar inanılmaz bir gelişim süreci yaşadı bilgisayar teknolojisi. Benim bilgisayarla ilk tanışmam 2000 yılında oldu. O zaman ki bilgisayarları hatırlıyorum da, HDD yani hard diski 5 GB idi, RAM varla yok arası bir şeydi. İnternete çevirmeli ağ ile bağlanıyorduk. Paket sorunu büyüktü:) Şimdiler de ise HDD'de TeraBayt kavramı bile neredeyse eskiyecek durumda.İnternete bağlanma konusuna gelince, Amerika da 500 mbps/sn hızına ulaşmak için alt yapılar hazırlanmaya başlanıyor. Hızı fark edebiliyor musunuz? PC'lerden sonra laptoplar hayatımıza girdi. Özellikle çantaları ve havası ile bir başkaydı laptoplar benim için. Laptopların piyasadan kalkmak üzere olduğu zamanlarda 2. el de olsa bir laptopum oldu sonunda:) Laptoplardan sonra netbooklar girdi hayatımıza. Bugün bir yazım vardı bu konuda, firmalar artık netbook üretiminden vazgeçiyor diye.
   Tablet PC'ler ve ultrabooklar ile bilgisayar teknolojisi nerdeyse ışık hızında bir gelişim göstermeye devam ediyor. Peki gelecekte bilgisayar teknolojisi nasıl olabilir? 1940'lı yıllarda heralde kimse dokunmatik ekranı hayal bile edemezdi öyle değil mi.Ama şimdilerde ise herşeyi hayal edebiliyoruz.Çünkü biliyoruz ki, hayal ettiğimiz herşey bir şekilde gerçek oluyor. O halde biz de biraz hayal edelim;nasıl olabilir sonra ki bilgisayarlar? Öncelikle sonraki  bilgisayarlar artık bilgisayar olmayacak bana göre.Onlara başka isimler verilecek. Hangi isimler olabilir bunu bilemem.Fakat bir çok şeyi aynı anda ve çok çok kısa bir sürede yapabilecekler.Şimdiki bilgisayarlarda yapıyor bunu diyebilirsiniz.Ama gelecekte bu,herhangi bir şeye dokunulmadan yapılacak.Günümüzde en son moda olan,dokunmatik ekranlardır.Gelecekte ise dokunulacak bir şeyin olacağını sanmıyorum. Gelecekte ki bilgisayarların, filmlerde de sıklıkla gördüğümüz hologram şeklinde olacağını düşünüyorum.Yani ortada küçük bir kutu var ve bir tuş yardımı ile tavana doğru çok boyutlu şekiller fırlıyor. Ellerimizi oraya buraya sallayarak bilgisayara komutlar veriyoruz,ne kadar büyük rahatlık:) Sesle komutlar vereceğiz. Şu  şu dosya diyoruz ve o dosya gözümüzün önüne geliveriyor. Daha bir çok farklı özelliğin olacağı aşikardır ama benim hayallerim şimdilik bunlarla sınırlı:). Fakat bilgisayarlarda ki en son sınırı biliyorum,tahmin edebiliyorum.Onlar kendi kendilerine iş yapmaya başladıkları gün bilgisayarlar bizim için sone erecek.Fakat onlar kendileri için var olacak!!
Şimdilik yazacaklarım bunlar bilgisayar ve gelişimi hakkında.Ama aklıma gelirse eğer, geleni yazmaya devam edeceğim:)


Share this article :
 

+ yorum + 1 yorum

Adsız
6 Temmuz 2012 14:51

Bizi bilgilendirdiğiniz için Ceza Avukatı olarak size teşekkür ederiz.

Yorum Gönder

 
Copyright © 2011. İnternetin Gündemini Bizimle Takip Edin - Tüm hakları Kayıptır...
Bu site Blogger tarafından destekleniyor...
Counter