Atanamayan Öğretmenler Nerede??

      Televizyonlarda dönen bir reklam filmi var,hani bir derste yoklama alınıyor;Ayşe-burda,Ali-burda,Fatma-burda (o sırada gelinlik içinde),hatırlamışsınızdır umarım.Neyse,bende bu reklam filmini tersine çevirip atanamayan öğretmenler için uyarlamak istedim.Reklamı çekmek daha iyi olur tabi,ama sonuçta bende atanamayan yani işsiz bir öğretmenim.Ama belki birileri bu reklamı çekmek ister,ve böyle bir senaryoya sahip bir reklam filmi,en azından 300 bin kişinin ve onların ailelerinin ilgisini çekecektir.İşte senaryom:
Bu reklam senaryosun da okuyacağınız kişi ve kurumlar tamamen hayal ürünüdür.
     Yer: Orta Anadolu'nun küçük bir kasabası.
     Okul: Atatürk Lisesi,
     Son sınıfta okumakta olan 5 arkadaş ders arasında geçen yıl ki okul ortamını tartışmaktadırlar.
Ali: Arkadaşlar geçen yıl bir coğrafya öğretmenimiz vardı,hani ücretli öğretmenlik yapıyordu.Nereye atandı,biliyor musunuz?
Burcu: Aaa atanamadı ki O. Dün babam görmüş Onu. Fabrika da üretim işçisi olarak çalışmaya başlamış.
Hüseyin: Hadi ya,Onun öğretmenliği sevdiğini sanıyodum.Niye bırakmış ki mesleğini?
Burcu: Babama sordum bende.Dediğine göre mesleğini bırakmamış,ama ataması olmayınca fabrikada çalışmak zorunda kalmış.O işi de zor bulmuş.Biliyorsunuz bu dönemde fabrikalarda bile üniversite mezunlarına iş vermiyorlar.
Emel: Matematik hocamıza noldu?
Ferda: Ayşe öğretmeni soruyosun değil mi? Dün gazetede gördüm Onu.Sınavı kazanamayınca, 6.katta ki evinin balkonundan aşağı atlamış.Kurtarmaya çalışmışlar.Ama gazetede yazılanlara göre,doktorlar Ayşe öğretmenin yaşama isteği kalmadığını,bu yüzden Onu kurtaramadıklarını, söylemiş.
Ali: Off ya,nasıl da yardım ediyordu derslerde bize..
Emel: Metin Hoca nerde peki? Tarihi sevdirmişti bana.
Burcu: Eşinin çok uzak bir yere tayini çıktı.Metin hoca da eşini yalnız bırakmamak için öğretmenliği bırakmış.Çok uğraşmışlar eşinin tayinini geri çektirmek için, ama bir sonuç alamamışlar.
Hüseyin: Vay arkadaş,ilk tercihim öğretmenlik olacaktı,ama şu duyduklarımdan sonra öğretmenliğin yanından bile geçmem.
Burcu: Aynen. Annem çok istiyor öğretmen olmamı,ama şu atanamayan öğretmenlerle ilgili haberleri gördükçe bu isteğinden soğuyor.
Ders zilinin çalması ile atanamayan öğretmenlerle ilgili konuşma da sona ermiştir.Reklamın da sonu olmuştur bu tabi.
Bir reklamı bu şekilde kelimelerle anlatmak zor oluyor.Ama anlamak isteyen anlamıştır diye düşünüyor,tüm atanamayan öğretmen arkadaşlarıma sınavda başarılar diliyorum.
Murat Oğuz
Share this article :
 

+ yorum + 8 yorum

3 Mayıs 2012 19:36

Bencede anlamak isteyen anlamıştır güzel bir konuya değinmişsin ve güzel bir makale olmuş hocam umarım atanamayan öğretmenlerin bu sefer yüzü güler.

3 Mayıs 2012 19:54

Gerçekten biz öğretmenler için atama meselesi çok çok büyük bir sorun haline dönüştü. Ben atanmış bir öğretmen olarak tüm arkadaşlarıma sabır ve inşallah atamalar diliyorum.

3 Mayıs 2012 20:08

Atanamayan meslektaşlarıma gerçekten Allah sabır versin. Gerçekten de kanayan bir yara maalesef. Ellerine sağlık hocam.

4 Mayıs 2012 12:38

Türkiyenin başlı başına büyük bir sorunu bir an önce bu soruna el atılması lazım diye düşünüyorum yerinde bir makale olmuş.

9 Mayıs 2012 15:37

Arkadaşlar atanamayan öğretmenler denilen bir kavram oluşmuş doğrudur. Fakat ben burda şuna dikkat çekmek istiyorum. Herkez bir üniversite bitirdi diye devlet bu kişilere iş vermek zorunda değil. Bence asıl sorun yapılan sınavda yani KPSS sınavında....

9 Mayıs 2012 21:11

Sistem değişmedikçe bu öğretmenler daha çok ağlar , dışarı çıkar dayak yer.Yani öğretmen gerekmiyor diyorlar.Okullarda çocuklar 50 kişilik sınıfta ,aç yeni bir okul ver oraya yeni öğretmenleri hem ders anlama yüzdesi artar hem de kaliteli eğitim olur.Belkide bazıları bunları istemediği için yapmıyordur.

9 Mayıs 2012 21:17

Öğretmen olarak eğitim alan insanların öğretmenlik dışında işler yapması cidden çok acı.Keşke herkese istediği işi yapmasına imkan olsa.Böylece refah seviyesi ve verim cidden artar.

Ghost
9 Mayıs 2012 21:18

Gerçekten zor bir durum. Ancak kişi kendisini gerçekten iyi yetiştirirse öğretmen olabilmeli. Herkes öğretmen olamaz. Zaten kimisi de puanı ona yettiği için öğretmenlik yazıyor. Ancak en kısa sürede çözüme kavuşturulması gereken bir durum.

Yorum Gönder

 
Copyright © 2011. İnternetin Gündemini Bizimle Takip Edin - Tüm hakları Kayıptır...
Bu site Blogger tarafından destekleniyor...
Counter