Kürtçe'den korkmalı mıyız?

         Evet,son günlerde moda bir konu da bu. Bir yabancı dil olarak Kürtçe'yi okullarımızda seçmeli ders olarak verelim mi vermeyelim mi?
         Ben bu habere tarafsız olarak bakmanın daha doğru olacağını düşünüyorum.Kürtçe'nin bir yabancı dil olduğunu düşünmüyorum.Bu ülke sınırları içerisinde konuşulan bir dil,dolyısıyla onu yabancı olarak görmek kendi gerçeklerimize karşı durmak demektir.İngilizce ya da Almanca yabancı dildir,çünkü sınırlar bellidir.Ama Kürtçe yabancı dil olarak görülmemelidir.Sanırım burada ki sorun anadil dışında ki tüm dillerin okullarda verilebilmesi için yabancı dil olarak kabul edilmiş olmasıdır.Kürtçe'nin de okullarda seçmeli ders olarak okutulabilmesinin yolu da onun yabancı olarak kabul edilmesi.Eğer Kürtçe seçmeli ders olarak okutulursa,bir çok komşumuzu arkadaşımızı,can dostumuzu yabancı olarak kabul etmiş olacağız.Bu bana tuhaf geliyor açıkçası.
        Bilenle bilmeyen bir olmaz tabi,bu söylediklerim benim doğru gördüklerimdir,Herkesin doğrusu kendisinedir.Eminim yöneticilerimiz işin doğrusunu biliyorlardır ve ona göre hareket ediyorlardır.
Share this article :
 

+ yorum + 1 yorum

Yorum Gönder

 
Copyright © 2011. İnternetin Gündemini Bizimle Takip Edin - Tüm hakları Kayıptır...
Bu site Blogger tarafından destekleniyor...
Counter